Miega trūkums izpaužas kā saldumu bads, vēsta pētījums

miegs

Vai Tev visu laiku kārojas panašķoties ar kaut ko saldu? Vienmēr pa rokai jābūt kādam šokolādes batoniņam, konfektei vai cepumam? Mīli saldus dzērienus? Iespējams, Tev vienkārši vajag kārtīgi izgulēties! Izdevums “Live Science” raksta, ka nesen Lielbritānijā veikts pavisam neliels pētījums, kur noskaidrots, ka tad, kad cilvēki palielina miega stundu laiku, proporcionāli samazinās ikdienas laikā patērētā cukura daudzums. Vai tiešām tas ir kāds jaunatklājums?

Labu laiku zināma patiesība

Izrādās, ka šī nelielā pētījuma rezultāti nav nekādā veidā pārsteidzoši, jo jau labu laiku pirms tam zinātnieki sapratuši, ka miega trūkums ir saistīts ne vien ar sliktu garastāvokli, sliktu pašsajūtu un nogurumu, bet arī ar dažādām veselības problēmām. Izrādās, ka tie cilvēki, kuri diennaktī bez pārtraukuma guļ mazāk par septiņām stundām, biežāk tiek diagnosticēti ar aptaukošanos, sirds un asinsvadu slimībām, kā arī cukura diabētu.

Kā notika pētījums?

Lielbritānijā noritējušajā pētījumā piedalījās 42 respondenti. Puse no viņiem jeb 21 cilvēks apmeklēja vairākas konsultācijas, kas katra ilga 45 minūtes, kurās personām tika sniegta informācija, kā miegā pavadīto laiku palielināt par veselu pusotru stundu. Otra puse šādas konsultācijas neapmeklēja un saglabāja savu ierasto miega režīmu visu pētījuma laiku.

Pirmā pētījuma dalībnieku grupa saņēma vienkāršus ieteikumus, ar kuru palīdzību uzlabot miega kvalitāti un palielināt miegā pavadīto laiku:

  • jāizvairās no kofeīna vakara pusē;
  • jāievieš kādu relaksējošu rutīnu pirms došanās pie miera;
  • jāiet gulēt neizsalkušam, bet arī ne uzreiz pēc ēšanas.

Papildus šiem ieteikumiem speciālisti palīdzēja miega režīmu pielāgot personu dzīvesveidiem.

Visu pētījuma dalībnieku miegā pavadītais laiks un laiks, ko viņi pavadīja gultā pirms aizmigšanas, tika dokumentēts ar īpašām aprocēm, un arī paši cilvēki rakstīja dienasgrāmatas gan par ēšanas paradumiem, gan miega režīmu.

Rezultāti ir iespaidīgi

Izrādās, ka tie cilvēki, kuri pagarināja savu miega laiku diennaktī, dienā uzņēma līdz pat 10 gramus mazāk cukura kā pirms iesaistīšanās pētījumā, kā arī mazāk ogļhidrātu kā otra respondentu grupa, kas turpināja gulēt pa vecam. Tas nozīmē, ka pat tik mazas izmaiņas kā gulēšana mazliet ilgāk var ļoti pozitīvi ietekmēt Tavu veselību!